Canon PowerShot G1 X zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot G1 X zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

bennovisie 08-11-2013
Geschreven voor: Canon PowerShot G1 X zwart

Dankzij o.m. goede lens en grote sensor maakt deze camera zeer mooie en scherpe foto's. Er is sprake van weinig ruis bij hogere ISO waarden. Mogelijkheden om onder meer HDR opname's te maken en fisheye te gebruiken. De kwaliteit van de opname's is zeker te vergelijken met de gemiddelde reflexcamera en is door zijn compactheid handzamer in het gebruik maar wel te groot en te zwaar om hem in je broekzak te stoppen. Heeft uiteraard beperkte telemogelijkheden. Vormgeving is wat "hoekig" maar de camera ligt juist ook omdat hij wat zwaarder is lekker in de hand. Komt zeer degelijk over, accuduur is wel aan de korte kant, advies om er een extra accu bij te kopen.

Remko Schiedam 25-06-2013
Geschreven voor: Canon PowerShot G1 X zwart

ik heb deze camera een paar dagen in bezit gehad maar deze omgeruild voor een SLR. De reden van deze actie is omdat ik hem in gebruikt vond tegen vallen. Ik vond hem erg traag met scherp stellen en macro fotografie was al helemaal niet mogelijk. Het fotograferen met met een hoge ISO is absoluut wel een sterk punt van dit toestel. In vergelijking met mijn Olympus SLR van een jaar of vijf oud doet deze dat stukken beter. Ook de instel mogelijkheden ervan zijn prima, duidelijke knoppen en prima te bedienen.

Kortom: Als je niet zoveel macro fotografie doet en je niet snel irriteert aan de wat langzamere focus is het een prima toestel. Maar vergeet niet dat je voor dit geld ook al (bijna) een zeer fatsoenlijken SLR hebt. Bijv. de Nikon D5200.

guydr 21-04-2013
Geschreven voor: Canon PowerShot G1 X zwart

Dit is een ongelooflijk goede camera wat beeldkwaliteit betreft, met zijn grote sensor kan je zelf tot iso 1600 goede fotos nemen. Je moet wel eerst wat vertrouwd geraken met alle mogelijkheden die de camera bied, dus een beetje oefenen welke instellingen voor welke scene het beste is. Sommigen klagen over de focussnelheid, maar ik vind dat het zeker meevalt, is op het gebied van focussen niet trager dan bv mijn G9 of G12, wel is de shot to shot time iets trager. De camera is ook niet zo geschikt voor macro fotografie. Maar dat vind ik kleine nadeeltjes die ik wist als ik de camera kocht. De camera is met zijn 534gr zeker niet licht, maar hij licht gemakkelijk in de hand en is zeer degelijk gebouwd, ik persoonlijk heb het liever dat ik een camera rond mijn nek kan hangen, zeker in deze prijsklasse, vind ik ook veiliger.

handylarry 07-07-2012
Geschreven voor: Canon PowerShot G1 X zwart

Heb dit toestel nu 3 en 1/2 maand in bezit.

Zeer goed: hoge ISO waarden waardoor je makkelijk binnenshuis of bij beperkt licht fotos zonder flashlicht kan trekken met een zeer mooie natuurlijke kleurweergave en zonder ruis. Uitgebreide mogelijkheden, kantelbaar scherm. Gebruiksgemak menu

Eerder wat teleurstellend:
- zoom die niet aan de lens manueel kan bediend worden, maar enkel met een kantelknopje bij de afdrukknop en zeer traag is.
- trage zoom beperkt mogelijkheden om te filmen
- analoge zoeker is bedroevend
- autofocus niet snel

Het toestel voelt heel degelijk aan en ziet er ook zo uit.
Al bij al zeer tevreden over de kwaliteit van de fotos, maar wat teleurgesteld over bediening & traagheid zoom.

Fredjeboy 09-06-2012
Geschreven voor: Canon PowerShot G1 X zwart

Voor de kenner: ISO 1600 foto's en GEEN ruis in de foto.
Zeer grote sensor. Ingebouwde flits die licht geeft tot 7 m ver.
Kwa mogelijkheden benadert deze G1 X de EOS reeks.
Voor mijn part maak ik met deze G1 X, zelfs in moeilijke omstandigheden (oa in schemer, fel tegenlicht) professionele foto's.
Nadeel: het toestel is niet echt compact en weeg nogal zwaar (534 gr).

CheeseWorks 01-05-2012
Geschreven voor: Canon PowerShot G1 X zwart

De G1X belooft spiegelreflex-prestaties die zelfs (semi)professionals kan bekoren. Verwende fotografen die hun EOS 1, 5 of 7 met de G1X gaan vergelijken, merken snel genoeg waar de compromissen liggen. De f/5.8 in de telestand, het feit dat de flitsschoen geen X-contact is, de veel lagere werksnelheid en de forse groothoekvertekening in het RAW-bestand bijvoorbeeld zijn dingen die je als professional niet gewend bent. De video is mooi, maar een 5DII bezitter wordt er niet warm van.

Stop je met appels en peren te vergelijken, dan levert de G1X wel degelijk verkoopbare prestaties. Hij is handzaam (hoewel géén zakformaat), degelijk en fluisterstil. Lens en sensor leveren samen, mits niet teveel getergd, venijnig scherpe beelden. Geef 'm een 58mm-filtertje (verloopringetje nodig) en zo'n kekke 320-flitser voor wat extra licht. Verwacht niet het onmogelijke en neem iets meer tijd, dan verrast de G1X je met reclame-, bruids- of portretfoto's die prima te gebruiken zijn.

Tip: laat je studioflitsers afgaan d.m.v. een flitssensor vóór de interne flitser of draadloze e-TTL.

WoltersF 27-05-2012

Hallo CheeseWork,

Wij hebben onlangs een Canon G1X gekocht en zijn erg te vreden overvde kwaliteitvan de foto's.
Wij zijn alleen niet te vreden over de snelheid van afdrukken. Dit duurt veel te lang. Voorheen hadden wij een Canon G3, maar hijmis er niet veel sneller op geworden.
Je geeft aan dat de g1X je gaat verrassen met een filter erbij. Welk type flter beoel je dan? En waarom zou je kiezen voor een 320 flitser en niet voor de 430. Qua prijs en afmeting zijn ze gelijk, maar de lichtopbrengst van de 430 is veel hoger of zie ik andere eigenschappen over het hoofd.

Groeten Fred